Coronavirus update

14 maart 2020 - Central Park, New York, Verenigde Staten

Ik weet dat ik gestopt was met deze blog, maar voor degene die het interessant vinden wil ik even een update geven.

Het virus is hier ook aan de gang en persoonlijk denk ik dat het binnen nu en een maand het meest extreme is tot nu toe.

Vrijdag de 13e was voor mij letterlijk vrijdag de 13e. Naar uren proberen kregen we eindelijk een chat met Gadventures (dankzij mijn hostmom) en gaven ze aan dat normaal gesproken een trip aflasten allemaal eigen kosten zijn. Door de virus wilde ze het compenseren met 500 dollar inhouden van de trip en de rest teruggeven als een credit voor een gebruik binnen nu en een jaar. Voor het vliegticket was het 400 dollar en de rest terug als credit. 900 dollar verliezen vond ik best wel veel en dus had ik de knoop doorgehakt om wel te gaan. Voor mij is het virus niet het probleem, maar meer het feit of ik Amerika terug in kon komen. Maar ja na het afsluiten van Europa zou het economisch gezien niet slim zijn om hierin verdere maatregelen te nemen...

Toen wilde ik gaan eten en werd ik gebeld. Lang verhaal kort, de trip was gecancelled en ik krijg credit terug in de vorm van 110%. Zo zie je dat in 2 dagen een besluit genomen kan worden om Europa dicht te gooien, binnen 1 dag een besluit genomen kan worden dat reizen toch gewoon kan en dat binnen een halve dag het toch gecancelled kan worden.

Verder hebben de kinderen volgende week geen school en werken mijn hostouders van thuis.  Sommige gezinnen, met au pairs, sluiten zichzelf op in hun huis.

Mijn reis is keiii balen, maar soort van een goede compromie. In vergelijking is dat een luxeprobleem. Mijn hostkid van wie haar danscompetitie is afgelast, maar danslessen wel doorgaan. Haar verjaardag niet gevierd kan worden met haar beste vriendin omdat zij aan haar huis gebonden is en familie niet langs kan komen door de virus. Mijn hostmom die haar oma niet kan begraven door het virus. De trip naar Seattle die gecancelled is.

Iedereen heeft iets dat aan de hand is met dit virus dat ons nadelig beïnvloedt, maar nu kunnen we wel extra tijd doorbrengen met onze vrienden en familie, tijd voor onszelf creëren en er maar het beste van maken. Ik denk dat mensen creatief gaan zijn met toiletpapier als ik het hamsteren hoor, maar we zullen het allemaal meemaken.

Be safe and take care!!!