Happy new year!

13 januari 2021 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Late fijne feestdagen en nieuwjaar nog!

Vorige week maandagochtend kwam ik terug van Hawaii en moest ik de hele week van 8 tot 5 werken, aangezien er een 10 dagen quarantine regel geldt in San Francisco. De oudste had online les (gelukkig🙈) en de jongste was met mij de hele dag. Waren lange, ongestructureerde dagen, maar we hebben ze overleefd. Ik moet toegeven dat ik aan rematch (naar een ander gezin gaan) heb gedacht, omdat de jongste heel snel wisselt van ik mag jou naar ik mag jou niet en ga weg. Regelmatig gaat ze ook naar de kamer waar haar ouders werken, maar ik had het erover gehad met ze en ze erkende het probleem. Verder vinden ze ook niet erg als ze binnenkomt wandelen. Vinden ze wel leuk als ze even hoi zegt. Zolang ik maar in de buurt stel ze hebben een belangrijk gesprek dat op ze wacht. En ik heb ook ergere au pair verhalen gehoord, dus ik ga niet in rematch. Ook omdat ik in juli grote kans de maand vrij kan krijgen en extra vakantie krijg dan vanzelfsprekend is en dat is ook een grote reden geweest waarom ik dit gezin koos. Het is dus niet voor mij de perfecte match, maar de Amerikaanse ervaring heb ik gehad en nu denk ik meer aan mezelf waar onder andere reizen bijhoort.

En over reizen gesproken. Voordat ik over Hawaii begin, was ik met kerst naar New York geweest. Ik sliep in een hotel, omdat het ouderlijk huis vol zat met familie. Aan de ene kant gek, maar ook wel fijn om uit te slapen en in de avond alles relaxend te doen. De familie van mijn hostmoeder was erg aardig en ik was ook nog 1 dag naar New York City geweest. Was heel gek, want het was heel leeg in vergelijking met een jaar geleden, maar ik ben blij dat ik mijn afsluiting heb gehad die ik niet had kunnen creëren in mijn eerste gastgezin. Ik was teruggevlogen, corona test en 2 dagen later... Hawaii.

Oh wat ben ik daar dankbaar voor. Ik werd er zo zen van. De groene natuur, de heldere blauwe zee, modern Honolulu... Zo genoten. Ik ga er veel foto's van plaatsen, want die zullen zoveel meer spreken dan mijn woorden.

Grote kans is mijn volgende reis begin April, maar in ieder geval is er weer iets om naar uit te kijken!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Chantal:
    13 januari 2021
    Wat heerlijk Dara! Bijna nooit gaat iets 100% helemaal top, dat hoort er gewoon bij.
    Is dat iets wat herkenbaar is in het kind, dat aantrekken, afstoten?
    Verder lekker genieten van al die mooie reizen. Veel beter dan hier opgesloten te zitten.
    Heel veel liefs!!!!
  2. Dara:
    14 januari 2021

En ik las inderdaad dat Nederland in lockdown is tot 9 februari, dus ik mag inderdaad niet te erg klagen ;). Hopelijk worden de vooruitgangen in de zomer weer beter!
  3. Hannie:
    13 januari 2021
    Prachtige foto's weer Dara, en mooie reizen gemaakt. Fijn dat je dat toch kunt doen in deze vervelende tijd. Wel erg gevaarlijk die sprong, maar uiteindelijk toch goed afgelopen, gelukkig.
    Hopelijk gaat het binnenkort beter met je gast gezin!
    Groetjes.
  4. Dara:
    14 januari 2021
    Dankjewe Hannie!

Mijn hostouders gaven aan dat ze soms wel te makkelijk ja zeggen, maar zolang zij het oke vinden als ze af en toe binnen wandelt en de rust krijgt om haar ouders even te zien, en ook nu we erover hebben gepraat, gaat het oke er mee zijn beter. De reizen die op me wachten houden me onder andere enthousiast! In dat opzicht mag ik niet te hard klagen!