San Francisco

9 september 2020 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Update timeee. Want ik ben namelijk 'verhuisd' naar San Francisco! Mijn laatste 2 weken in North Carolina waren oke, maar sinds ik in de westkust ben, besef ik me nu wel dat ik best geïsoleerd was. Gelukkig had ik een goede band opgebouwd met mijn hostfamilie en hun familie. Ik had voor iedereen nog een afscheidscadeau en toen het de avond was voordat ik ging, waren de kinderen wel heel verdrietig... Ook op het vliegveld was het niet makkelijk om doei te zeggen. Door corona was het heel rustig op het vliegveld en was ik zo binnen. Wel moest je je mondkapje de hele tijd ophouden, tenzij je iets at of dronk. Zo ook in het vliegtuig. Voordat ik vloog nog kort met Bryce gebeld, want hij mistte mij al. Zo lief!

Een pluspunt was dat mijn nieuwe hostfamilie mijn stoel had geupgraded naar eerste klas. En in plaats van 50 pound mocht ik 70 pound meenemen, dus de inpakstress was ook weg. Na mijn eerste stop zat ik naast een meisje die ook een au pair is. Nog gekletst en wie weet ontmoeten we nog een keer. De hostmoeder wachtte mij op samen met de kinderen en ik denk doordat ik ze al kort had gezien in New York, het nieuwe gedeelte eraf was. De kinderen waren snel aan mij gewend volgens de ouders, dus dat was fijn om te horen. De oudste kan wel nogal bazig zijn, dus dat wordt een leuke uitdaging. De oudste heeft online les tot oktober en de jongste gaat uiteindelijk alle dagen naar scholen. Een echt schema moet nog komen en mijn internationale rijbewijs is opnieuw aangevraagd dus rijden gaat ergens later ook weer beginnen.

En verder had ik meteen geprofiteerd van het feit dat ik in San Francisco weer kan socializen. Facebook is een goede bemiddelaar en last minute was ik ook mijn 2e weekend met andere au pairs wezen roadtrippen in Portland en Seattle! Ik vond het heerlijk. De autorit was lang (13 uur), maar minder erg dan ik dacht. Ook omdat de westkust heel droog is en een heel ander landschap heeft dan de oostkust die meer groen is. Genoeg te zien om je heen dus.

Doordat het zo droog is, zijn er ook regelmatig bosbranden. Zo waren de eerste dagen dat ik hier was de lucht alleen maar grijs en wit en soms rook je de brandlucht ook. In North Carolina was het heel warm en luchtvochtig en in San Francisco was het een stuk kouder. Vooral de ochtend en avond zijn koud en de middag is wel oke / warm. Verder is er geen sneeuw in San Francisco en is het het hele jaar door goed weer om buiten actief te zijn. En dat doen veel mensen ook wat leuk is om te zien!

Ik had nog een paar keer met mijn oude hostfamilie gebeld en ik mis ze meer dan ik dacht... Je besteedde toch mede door de isolatie veel tijd met vooral de kinderen, waardoor in ons geval de band alleen maar sterker werd. Maar ik heb geen spijt van mijn keuze. Ik kan er weer op uit, 2 verschillende kusten ontdekken en er is al gepland om in mijn reismaand samen naar New Orleans te gaan! Als covid dan geen problemen meer veroorzaakt. Zo leuk dat ze echt een deel van mijn leven zijn geworden.

Voor nu ga ik de kinderen beter leren kennen en als ik vrij beb San Francisco en andere plekken ontdekken, nieuwe mensen leren kennen en tijd voor mezelf creëren! + ik kan weer tennissen, dus ik ga weer genieten van alle vrijheid die ik nu weer heb en ook krijg van mijn hostfamilie!

Het eerste jaar ging uiteindelijk best snel voorbij... En hoe leuk ik het ook zou vinden om iedereen weer te zien, ik ga genieten van mijn laatste jaar en profiteren van alle opties die het te bieden heeft!

1. Margo:
    9 september 2020