Trip Alaska

6 december 2020 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Ik moest even teruglezen wat ik vorige keer schreef en ik kom even terug op Alcatraz. Uitzicht: super mooi! De gevangenis zelf: viel tegen. De celhuizen waren gesloten vanwege corona en renovatie... Daar was ik vooral enthousiast over. Om al die verhalen te horen. Nu was er een expositie over heel lang geleden met onder andere de indianen. Ook interessant en bizar (ze moesten naar de gevangenis omday maar was ook wel benieuwd naar 50 jaar geleden, voordat het sloot. Maar goed, nu ik eraan denk, ik ga op Youtube de tour terugzoeken. Weet ik het toch soort van ;).

En dan met een grote sprong van de gevangenis naar Alaska. Oh wat was dat gaaf! En koud... Of nou ja. Mijn voeten waren kous. Voor de rest had ik 4 lagen aan en warmte pads, dus dat was ideaal. De groep was leuk, de activiteiten waren leuk en het was fijn om toch nog te kunnen reizen, 1 van de grootste reden waarom ik hier kwam. We hadden iemand uit Polen, Italië, Oostenrijk, Japan en Nederland dan. Lekker divers en 2 meiden leerde ik daar pas kennen, maar het klikte allemaal goed! Als je nu afvraagt, mag reizen wel in de corona tijd? Ja, we hadden een negatieve test nodig en moesten getest worden 72 uur voordat we gingen. Voor de avonturen, kijk de foto's. Die zeggen meer dan een verhaaltje ;) maar in het kort de activiteiten: ijsgrot, waterval, wandelen met rendieren, hondenslee, ijsvissen, hotsprings, noorderlicht, kerstmans huis.

Eenmaal terug was wel weer gek. Werken met een mondkapje, mijn gastgezin soort van vermijden en eigenlijk proberen de hele tijd buiten te zijn. Gelukkig schijnt de zon hier en is het heerlijk weer. Terugkomend op Alaska. Feitje waardoor ik verwonderd was. 21 juni is er +21 uur daglicht en 21 december is er +-3/4 uur daglicht. Echt bizar. Maar daarom wilde ik ook gaan in de winter. Langer donker, dus hopelijk een grotere kans op het noorderlicht (die we zagen de laatste nacht😍)

Vandaag gelukkig negatief getest op covid. Wel dubbelop, want 1 meisje is positief getest en een ander meisje is ook weer negatief getest. Maar zij waren samen nog geweest. Ook ben ik zo'n muts die oorbellen koopt, er 1 van kwijtraakt, dan weer terugvind en vervolgens weer kwijtraak. Maar verder gaat het hier allemaal zijn gangetje en ga ik over 2 weken naar New York. Hopelijk kan ik nog in ieder geval 1 dag naar New York City en misschien ga ik mijn oude gastgezin nog bezoeken!