Verkiezingen

10 november 2020 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Ja de verkiezingen... Volgens mij is er nog nooit zoveel aangemoedigd om te gaan stemmen en is er nog nooit zoveel gestemd. In California zijn ze heel blij dat Biden won. Vaak zijn de kusten ook meer democratisch en in het midden van het land meer Republikein. Ook al lag het bij sommige staten heeeel dicht bij elkaar. De tv's stonden volop aan in San Francisco en het was eigenlijk wachten tot de stemmen geteld waren. Verder was het vooral gepraat met wat ze denken, vergelijkingen met 2016 en hoe de presidenten erop reageerden. Per staat zijn een aantal stemmen. Hoe meer mensen in een staat, hoe meer invloed je als staat hebt. En heb je 270 kiesmannen (stemmen) van de 538, dan win je. Weer wat geleerd over de politiek.

Verder ben ik heel blij dat ik heel goed bevriend ben geraakt met enkele au pairs die ongeveer dezelfde tijd als mij vertrekken. Het is krankzinnig dat eind oktober het nog dik in de 20 graden was. Ik ben veel op pad om iets met andere te doen of om gewoon te genieten van San Francisco. Mijn hostfamilie is heel aardig, maar misschien te aardig... Mijn jongste kan heel erg snel schakelen van alles is leuk tot ga weg als haar iets niet zint. De ouders werken thuis en ik snap als zij binnenkomt dat het makkelijker is om in te geven in 'iets kleins', maar voor mij maakt dat het niet makkelijker. Dan bij elk klein ding kan ze naar hun kamer stormen en denken nou dan krijg ik vast mijn zin. Ik snap als ze pijn heeft ze liever naar haar ouders gaat dan naar iemand die ze net 2 maanden kent, maar het is allemaal nog een beetje op en af. Voor mijn gevoel was mijn eerste jaar meer familiegericht en richt ik me hier meer op mezelf en ga ik er meer op uit. Maar de jongste went iets meer aan mij en ik snap ook dat met het hele corona gebeuren het voor iedereen wat gekkig is. En in mijn oude gezin waren de eerste maanden ook wennen. Ik moet ook zeggen dat ik San Francisco leuker vind dan New York. Ja New York is one of a kind, maar het is meer een eiland die grotendeels uit gebouwen bestaat. Hier heb ik het strand om de hoek, de natuur om de hoek en is de stad ook prima binnen handbereik. Alleen de heuvels zijn krankzinnig, maar leveren dan wel weer mooi uitzicht.

Dit weekend was ik met mijn hostfamilie naar Yosemite (National Park) en in 2 weken zit ik in Alaska! Het is fijn dat beide kinderen op school zitten, maar de oudste heeft hele strenge regels waardoor ik eigenlijk met Nieuwjaar nergens heen kan gaan tenzij ik een week vrij neem en in quarantaine ga. Mijn hostfamilie kan ook niet meer weg voor Thanksgiving en ik denk dat ze Alaska als 1 week vakantie (van de 2) rekenen. Ik ben heeel blij dat ik daar heen kan! Maar baal ontzettend dat ik geen weekendtrips meer kan plannen...

Ik ben blij dat ik nog op pad kan en al, maar 1 van de grootste reden om hier te komen was reizen en daar staat nu een flinke kruis door... Maar ik blijf hopen op mijn reismaand en in ieder geval kan ik nu soort van sparen🙃

Maar verder had ik Halloween nog soort van gevierd en had ik het heel leuk gehad in Dolores Park met grotendeels andere au pairs! Veel mensen waren verkleed en probeerde er nog het beste van te maken met covid!

Dus al en al is het op en af, maar dat zal voor iedereen zijn in deze tijd. In ieder geval verdien ik nog geld en kan ik toch nog op pad gaan en dingen en mensen zien. Zondag ga ik naar Alcatraz (gevangenis), daar heb ik ook zin in! En in de tussentijd kijk ik dingen terug of zit ik op Youtube / Netflix. Spaans heb ik weer laten vallen... Maar ik doe nu af en toe een korte online gratis cursus.

1. Hannie:
    10 november 2020
    Hoi Dara, leuk weer van je te horen
    Ja hier verkiezingen ook op de voet gevolgd, wat een soap is dat.
    Fijn dat je San Francisco zo leuk vind, had natuurlijk ook tegen kunnen vallen. Voor de kids zal het ook niet mee vallen, die moeten ook
    wennen aan een nieuwe au pair . Lijkt me voor de kinderen ook moeilijk als er elk jaar weer een nieuw iemand komt waar ze naar moeten luisteren.
    Maar je staat er goed voor, Alaska, ik kijkt uit naar het volgende verhaal, en natuurlijk de foto's. Pas goed op jezelf, en heel veel groetjes, Hannie