Week 16

16 december 2019 - Weehawken, New Jersey, Verenigde Staten

Okay guys. Kerst is coming up en ja dat is hier deels anders. Ze hebben hier namelijk een elf, elf Simon, die elke dag een andere plek in het huis zoekt. Hij gaat ook elke nacht terug naar de Noordpool om aan de kerstman te vertellen of de kinderen zich gedragen hebben ja of nee.
Verder hadden we 12 enveloppen versierd en had ik met mijn juffenhandschrift brieven geschreven namens de elven. Donderdag waren we ermee begonnen en Bryce vind het helemaal leuk. Alleen heb ik niet bij elke envelop een cadeau... En dat snapt hij niet echt. Want een envelop kan ook verbonden zijn met alleen een brief of snoep :'). Maar ja ik weet niet hoe en wat, dus ik zie het wel... Keira daarentegen zegt dat ik de brieven heb geschreven (wat ook zo is...) en gelooft het niet helemaal... Eventueel kan ik het onderscheiden met de Kerstman en zeggen ja dit was mijn idee, maar ik probeer nog even vol te houden... Echter ging ze de kamer opruimen van het slaapfeest van zaterdag en bracht ze de knutsels in mijn mini inloopkast waar dus ook de verpakkingen en troep staat van de cadeaus... Dus ja, we zullen zien hoe dit gaat aflopen... Ook had ik met ze kerststukjes gemaakt die best leuk zijn geworden al zeg ik het zelf! Pfff dat was een hectische dag. Moest soep maken (ja dat kan ik wel), alleen kreeg de blikken met tomaten niet open... Dus het duurde allemaal langer dan de bedoeling was en ja dit is goed om mijn geduld te testen... Maar ik snap blikopeners weer.

Omg en vrijdag. Het enige waar Bryce aan kon denken is cadeautjes en niet alle enveloppen zijn verbonden met cadeaus. En om het nog erger te maken, maakt hij de envelop van Keira ook open. Sommige ideeën zijn leuker in je hoofd dan de uitvoering :'). Maar mijn hostmom zei ook, het is gewoon uitproberen en soms pakken dingen minder goed uit dan je zou willen. Goede les om minder teleurgesteld te raken, want ik kan niet verwachten dat andere mijn idee leuk vinden en als dat niet zo is daar ontzettend teleurgesteld in zijn. Maar ze zijn wel enthousiast gelukkig. Verder was ik vrijdag naar NY gehaast omdat mijn hostmom haar secret santa cadeau was vergeten. Nooit gedacht dat ik ooit in mijn leven even voor een uur naar NY zou gaan. Heerlijk vrijdag de 13e wel. In de avond nog naar de middelbare school geweest waar een show was met bellenblaas en de Kerstman kwam. Alle kinderen kregen een nummer en een cadeau, leuk idee van de gemeenschap. Duurde @#€%&-+() 3 uur. Nummers werden niet meer genoemd, iedereen ging in de rij, heerlijk... not. Hij was uiteindelijk super moe, hopelijk toch de moeite waard uiteindelijk. Heerlijke hectische weken :'). Ik gebruik de smiley :') nu erg veel... Die omschrijft mijn week wel een beetje.

Ik krijg wel steeds meer respect voor ouders :').  Je staat op met de kinderen en weet jij veel of dat om 5 uur 's ochtends is of half 7 (wat de bedoeling hoort te zijn), je gaat naar werk, komt thuis en wilt met de kinderen zijn, maar je moet ook koken, dan als ze op bed liggen kun je even ademhalen enzovoort. Wij kunnen denken, yesss uitslapen in het weekend, maar dat zit er voor ouders niet echt in :'). Misschien weer als je tieners krijgt, want ik kon best tot 1 op bed liggen als ik wilde :'). Nu voelt 8/9 uur al als uitslapen. Ik bedoel, ik doe dit als werk en vind het soms best vermoeiend, maar ouders hebben het er gewoon extra bij. Petje af voor ouders :D.

En we hadden een hilarisch filmpje (vind ik zelf) opgenomen, maar dan met Keira en Sophie hahahahaha. Want ik praat met een harde g als ik Nederlands praat. En ja ze dat aanleren is geen succes... Video zegt genoeg :').

En we kijken survivor. Soort expedtie robinon, alleen moeten de laatste 3 kandidaten een jury overtuigen dat ze 1 miljoen dollar winnen, dus dat is anders dan bij ons.

In het weekend had ik weer een au pair meeting en was ik naar de stad geweest. Naar een bar geweest die leuk was versierd met kerstdecoraties :). Zondag was ik naar Brooklyn en NY geweest. Ik zou in Brooklyn iemand ontmoeten, lang verhaal kort, was ging succes dus na 2 uur 'wachten' besloot ik om van Brooklyn naar NY te lopen (dik uur) en erna nog in de stad rondgelopen met mensen uit Frankrijk. Wie weet ontmoet ik het meisje nog een keer voor het echt, die ik dus eigenlijk in Brooklyn zou ontmoeten, maar we zullen zien. Nog één schoolweek 'overleven' en dan is het kerstvakantieee.

Ik was moe, daarom zet ik het bericht er nu pas op🙈

1. Chantal:
    17 december 2019
    Haha Dara, wat maak je allemaal gave dingen mee en krijg je tegelijkertijd mooie levenslessen! Geniet lekker van je kerstvakantie!
    O ja, mama had me dat filmpje laten zien met die grote, 🤣🤣🤣🤣 Dikke knuffel, Chantal