Week 5

30 september 2019 - Weehawken, New Jersey, Verenigde Staten

Ik ben dus rampzalig met titels bedenken, dat blijkt, dus de titel vertelt voortaan in welke week ik zit. Daarnaast vond ik de week weer ontzettend snel voorbij gaan. Ik had weer afgesproken met enkele au pairs en ik had weer een goede week met de kiddos. Bryce had dinsdag zijn eerste tennisles en o my dat was haasten. Natuurlijk was zijn bus later en gingen we pas rond 10 over 3. Hij had om half 4 tennis en we moesten wel een stuk lopen / scooteren. Lopen werd voor mij dus eigenlijk achter de kinderen aan rennen en we waren 10 minuten te laat... (Helm paste niet, moesten weer langs huis, de bus zat niet mee...), maar gelukkig was de les nog niet begonnen. Grotendeels warming-up en spelletjes, maar ook het slaan gedeelte zelf. Heel gemeen, maar Bryce kreeg 4 ballen aangegooid en sloeg ze allemaal raak en dat had ik niet verwacht😅 en o myyyy wat wil ik graag weer tennissen. Gelukkig donderdagmiddag met iemand een uur kunnen tennissen! Moet wel heeeel erg wennen aan de banen (hardcoure, die blauwe ondergrond waar je niet over kan glijden :') anders val je namelijk), maar was wel super blij dat ik eindelijk weer eens een bal kon overslaan.

Woensdagavond had ik mijn neef ontmoet in NY, super leuk! Hij was daar een week voor werk en ja ik zit daar soort van om de hoek, dus vond het wel heel leuk dat dat was gelukt. Eindelijk weer eens face-to-face Nederlands praten en super fijn hoe flexibel mijn hostouders hierin waren (want het was donderdagavond)!

En ohjaaaa, jongens, ik ben Spaans aan het leren. Ben benieuwd hoe lang ik het volhoud, maar in mijn regio zitten veel au pairs uit Zuid-Amerika. Die spreken grotendeels Spaans of Portugees. Die talen lijken op elkaar, Spaans is "makkelijker" en zou ik "meer gebruiken", dus dan gaan we voor Spaans in plaats van Portugees. Ook omdat ik in vergelijking met hun blijkbaar best goed Engels kan... Dus ik dacht, laat ik Spaans leren om hun beter te snappen indien nodig. Ik kan al ongeveer tellen tot 100, ik ken de kleuren, enkele dieren en etenswaren, een standaard hoi hoe is het gesprek aangegaan (Ola, como esta? --> Muy bien, gracias) en vast nog wel wat dingen :p.

Vrijdag mijn maand anniversary gevierd en de kinderen getrakteerd op bubble tea. Zaterdag met een (Nederlands!!!) meisje die ik via Facebook heb leren kennen de dag mee doorgebracht. Coney Island (strand met kermis bij de pier), Brooklyn en NY (+-33.000 stappen gezet, nieuw record denk ik). En zondag zou ik met meeten met iemand, ik wachten op antwoord (ze was met haar moeder aan het bellen...🙈) , toen werd ik gebeld om te tennissen en zo doende had ik zondag getennist en een leuke dag met mijn hostfamilie gehad💖

1. Isabela:
    30 september 2019
    Habla Español?
  2. Dara:
    30 september 2019
    Deze gesprekken moeten we nog even uitstellen😂