Week 7

14 oktober 2019 - Weehawken, New Jersey, Verenigde Staten

Op donderdag schreef ik in mijn agenda wat ik gedaan had tot nu toe en wat ik nog ging doen. Ook omdat ik dan na een jaar daarop kan terugkijken. Ik moet het alleen echter wel bij gaan houden, want ik kon al niet meer herinneren wat ik die maandag had gedaan :'), maar dat zal ook wel niet belangrijk zijn geweest dan... Zo dacht ik ook dat de schriften in Bryce's rugzak niet belangrijk waren en waren een paar kleine dingetjes die niet erg zijn (zoals ook een foto vergeten mee te geven met zijn hond), maar wel dingen waar ik me nogal schuldig over kan voelen :'). Maar goed, leerproces (voor ons allemaal), want ja, perfectie bestaat toch niet en van fouten leer je het meest... :') en gelukkig vonden mijn hostparents het ook geen ramp.

Dinsdag en vrijdag afgesproken om de trip naar Philadelphia te plannen. Vrijdag zei alleen 1 iemand af omdat ze de was deed en haar kamer schoonmaakte... Gelukkig kon de andere nog wel, want ik vond het een slecht excuus en ik had hiervoor andere afspraken afgezegd, dus ik had enorm gebaald als ik 'niks' deed. Maaaarrr zondag was wel heel leuk! Heel veel gelopen en heel veel gezien. Wil je alles zien, dan is 1 dag niet genoeg. Maar ik had voor mijn gevoel wel grotendeels alles gedaan wat ik in ieder geval wilde doen (zie foto's). En ondanks dat ik zei dat ik in Nederland niet heel veel gelukkiger zou zijn omdat ik niet weet wat ik wil, was ik op de terug wel meer aan het beseffen hoe leuk de tijd was en is met mijn vriendinnetjes en tennismates als we samen waren.

Ik had ook nog een paar keer getennist :) ik 'train' soort van gratis mee denk ik... wat super aardig is, maar eerlijk gezegd zou ik er niet voor betalen volgend seizoen. Misschien een beetje gemeen omdat ze zo uitnodigend zijn om mij te betrekken. Maar het is meer vrij tennissen dan echt les krijgen en het is nou niet dat ik bakken met geld verdien...

Vrijdag ook nog spooky brownies gebakken! Of nou ja, ik had de brownie donderdag gebakken zodat een vriendinnetje van Keira mee kon decoreren en we niet in tijdsnood kwamen met ook nog de brownie in de oven stoppen, maar in plaats daarvan gingen we naar het park (te erg, ik moest opzoeken of het de of het park was...) en hadden Bryce en Keira de brownies vrijdag versierd (zie video). Mijn hostmom noemde mij de Dutch Marry Poppins😂💖🍀

Ook nog met het thuisfront, Veerle en Kaylee gevideochat :) met Kaylee ging ik soort van dancedancedance terugkijken😂

Deze week waren ook de ouders van mijn hostdad gekomen. Ze blijven een week, omdat mijn hostouders naar Hawaii gaan (ik wil ook😞, maar tijd zat ;)), dus ben benieuwd hoe dat zal gaan... Maar het was wel cute dat ze een shirt aanhadden met dezelfde kleur om elkaar terug te vinden als ze een break namen van de autorit. En zijn vader heeft ook zo'n accent die je hoort op tv als het gaat over het platteland (North-Carolina). In dit geval komen de tv en films best goed overeen met mijn verwachtingen van Amerika, voor zover ik die had.

Verder heb ik voor mezelf met Keira en Bryce doelen gesteld, soort van, want ik ken ze nu wel een beetje na anderhalve maand. Voor Keira wordt het het lezen en leren dat ze meteen opruimd als ze iets heeft gedaan en voor Bryce wordt het ook het schoolwerk + spraaktherapie om en om. Oohhh en het water drinken, omg daar zijn ze echt 'rampzalig' in... Maar dat zal ik allemaal pas introduceren als hun ouders terug zijn uit Hawaii en de routines weer normaal worden.

Zaterdag naar Central Park geweest en veel rondgelopen in NY zelf. 'S avonds meegegeten met het gezin en de film Black Panther gekeken. Vind het eigenlijk wel een goede film en Bryce (5) vind dat schieten en al niet erg, want ja dat is ook het leven😂😜🙈

Morgen zijn de kiddos vrij, maar volgende week lees je pas wat we toen hadden gedaan. Tenzij je te nieuwsgierig bent, dan mag je altijd appen😝 nu ga / ging ik lekker slapen en Jax bleef bij mij😍🐕