Westkust

8 oktober 2020 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Ik vind San Francisco echt een te gekke stad. Ik ben omringd door de natuur en het strand en ik kan ook makkelijk naar de stad. Ook is California te gek voor roadtrips! Het weekend na Portland en Seattle was ik met mijn hostfamilie een weekend naar Carmel geweest. We waren eigenlijk gegaan om de slechte luchtkwaliteit te ontvluchten. Vond ik niet heel erg. Heel schattig en een mooie stad. We hadden een zwembad, ik kon tennissen, roomservice en hele mooie uitzichten. Het weekend erna had ik San Francisco ontdekt met het meisje dat ik in het vliegtuig had ontmoet en een paar andere au pairs. En dat weekend erop was ik naar Lake Tahoe geweest. Zo mooi! Was ook nog interessant, want 1 van de meiden had een kamer met 1 bed geboekt in plaats van 1 kamer. Gelukkig dacht iedereen mee en konden 2 eventueel in de auto slapen en 1 op de grond. Uiteindelijk hadden we wel allemaal een bed geregeld door mensen die we leerden kennen. Iedereen was echt super gastvrij en behulpzaam! Verder heb ik ook veel genoten van hikes, de Golden Gate Bridge en fietsen! Alleen zijn de heuvels nog steeds een hele workout en niet mijn favoriet.

De jongste was 28 september 4 geworden en ik had hele huis versierd omdat zij een weekend weg waren. De versieringen vielen goed in de smaak gelukkig!

Verder is het heerlijk dat ik hier npo kan volgen en ik maak daar mooi gebruik van om wie is de mol en beste zangers nu terug kijken.

Heimwee naar Nederland was heel dubbelop. Door facebook heb ik gelukkig snel sociale contacten gevonden, maar soms mis ik het vertrouwde kikkerlandje wel. Hier ben ik volop van alle reizen aan het genieten, maar het is soms apart door corona. ik weet dat in Nederland nu toch vrij weinig gebeurt door helaas toenemende corona besmettingen. In Amerika is het denk ik niet heel veel beter... En er zijn genoeg mensen die geen masker dragen... Dus het reizen voelt ook een beetje dubbelop, maar ik probeer zoveel mogelijk afstand te bewaren en mijn masker te dragen. Ik zou graag weer momenten uit foto's willen ervaren, maar voor nu vind ik de vrijheid om het au pair zijn best prima.

Ik ben heeel benieuwd hoe de verkiezingen gaan verlopen, want het debat tussen Trump en Biden was nogal triest met elkaar niet eens kunnen laten uitpraten. Verder is de luchtkwaliteit gelukkig beter en nog een leuk nieuwtje. Ik ga eind november naar Alaska!!!!

Met de kinderen is het nog een beetje wennen, maar over het algemeen gaat het prima! Volgende week de verjaardag van de oudste vieren en ben heel benieuwd hoe halloween gaat zijn dit jaar!