Gossip time

12 oktober 2022 - Illawong, Australië

Gooosssiippp tijd

Ik heb al een hele tijd niks meer laten horen, maar er is toch wel heel wat gebeurd. Uiteraard leuke trips gehad en gepland, ik ga zaterdag naar Bruno Mars jeuhhh, ik heb een bijbaantje bij een koffietent, maar ook wat interessante meningsverschillen bij mijn gastgezin.

Wat gaat nog komen? Uiteraard Bruno Mars. Tot begin december ben ik waarschijnlijk in Sydney bij mijn gastgezin. 9 december vlieg ik naar de outback, Uluru, en vanaf daar vlieg ik naar Adelaide om 1.5 maand zomer au pair te zijn in Victor Harbor! Bij 2 jongens, 9 en 12 en waarbij beide ouders chefs zijn en ik dus veel kan werken als ik wil. En ze hebben ook een hond jeuhh. Hopelijk kan ik naar de Australian Open, maar dat is nog niet gepland. Na Victor Harbor ga ik een week naar Tasmanië, begin februari, om vervolgens hopelijk naar de west kust te vliegen en daar te roadtrippen met een vriendin. Maar de west kust moet nog gepland worden. En dan vanaf daar terug naar Sydney, spullen ophalen en naar Nieuw-Zeeland. Maar dat is ook nog work in progress.

En ja dan de interessante meningsverschillen... want ik zei hiervoor dat ik waarschijnlijk tot begin december hier blijf... omdat mijn rooster heel flexibel is, 1 groot vraagteken en lekker last minute (waarvan ik heb geleerd dat ik dat niet fijn vind!) . Vanuit mijn kant zijn daar kleine issues ontstaan die leuk zijn gaan opborrelen. Zo heeft mijn hostmoeder de dag van mijn vertrek voor mijn trip gezegd dat ze mijn loon gaat verlagen. Ze wilde niet compenseren en tijdens mijn reis heb ik daar overnagedacht. Ik snap haar reden, maar ben het er niet mee eens... dat ze dat bij de nieuwe au pair gaan doen, oké. Ja ik rijd geen auto meer (heb hem 2x beschadigd😭, kut garage...) en misschien in hun ogen doe ik niet zoveel en alles is duurder geworden, maar dat betekent in mijn ogen niet dat je dan na 7 maanden alles zonder overleg maar kan omgooien voor de laatste 2 maanden. Dit is 1....
2.. Toen ik weer eens werkte, moest mijn hostkid opgehaald worden van school vanwege persoonlijke redenen. Ik had mijn proefdag bij de koffietent en kon wel eerder gaan, maar ik kon niet 123 op de school zijn. Mijn hostdad verwacht dat ik tijdens zijn schooltijd in de buurt ben voor het geval als en vindt dat normaal en niet te veel gevraagd, daarom hebben ze een au pair. Want ze hebben ook geen familie in de buurt. Ik zie die tijd als mijn eigen tijd en als ik dan in de buurt moet zijn, zie ik dat als werk. Aangezien ik niks kan plannen. Ik heb soms het gevoel dat ze verwachten dat ik 24/7 aanwezig moet zijn als ik werk... maar aangezien ik maar 1/3 van de maand ofzo werk, is dat niet veel. Het is een beetje alles of niets. Of de hele tijd aanstaan of 'doen en laten wat ik wil'. Ik denk dat we beide onze eigen verwachtingen hebben gecreëerd die niet (meer) matchen, maar dat had nooit een issue veroorzaakt omdat het nooit zo extreem was geworden.
Zo kan ik nog wel wat dingen benoemen... maar ik heb donderdag met mijn hostmoeder een gesprek en hopelijk komen we een beetje overeen... dus wordt vervolgd...

Maar gelukkig zijn mijn vriendinnen hier heel lief, is mijn hostmoeder in Victor Harbor heel behulpzaam voor als het nodig is en heb ik gelukkig de koffietent waar ik een beetje kan bijverdienen. Hopelijk. Want ik hoop dat we de laatste 2 maanden het goed genoeg kunnen afsluiten. In ieder geval vond mijn hostkid het idee van dierendag helemaal leuk, kan ik hem af en toe achter het behang plakken maar kan ik me ook verwonderen over wat hij allemaal doet en zegt en kunnen we af en toe lekker geinen met elkaar.

Dus alles is af en toe helemaal kut, ook heel leerzaam (zeker in hoe ik het niet wil...), maar ook heel leuk! Alle reizen, mensen (en dieren) die ik heb mogen ontmoeten, dingen die ik heb kunnen doen... dat gaan ze me nooit meer afnemen! Ik heb een top tour gehad op Fraser Island. Ik heb een vierdaagse solo trip gedaan waar ik mensen van de Fraser Island tour nog had gezien en mensen van de Whitsundays tour. Allemaal leuke dingen :D

Het is allemaal een beetje in een notendop verteld voordat ik een heel boek ga schrijven, maar foto's van mijn reizen zijn toegevoegd en de rest wordt vervolgd!

Update: het gesprek was gelukkig prima. Het geld wordt helaas niet aangepast... maar ik probeer het te compenseren bij de koffietent en dan sluit ik het gewoon goed af de laatste 2 maanden. Ik had het voor mezelf zwaarder gemaakt dan het eigenlijk was😅 maar gelukkig is het soort van opgelost.