April & mei

20 mei 2022 - Cairns, Australië

Koningsnacht was leuk! Beetje mix tussen 'oude mensen muziek' en 'jongeren muziek'. Vele waren in het oranje, er waren bitterballen en de sfeer was gezellig. Wij Nederlanders zijn overal...

Verder was er nog Anzac dag. Een soort veteranendag en ik vond het heel grappig. Het is blijkbaar de enige dag in het jaar waar je legaal kan gokken met het spel kop of munt. 2 van de 3 moeten op je keuze vallen en dan kun je geld winnen. Was een interessante ervaring. Het is vooral gebasseerd op vertrouwen en de sfeer was wel heel leuk! Verder was het deels ook met paardenracen als ik het goed heb, maar daar had ik mij niet helemaal in verdiept.

En verder voelde werk niet zo zeer als werk aangezien mijn hostdad gestopt is met werk. Hij was en is veel bezig met interviews, maar in de tussentijd is hij voor een maand weer terug bij zijn oude werk om het zooitje weer op orde te krijgen om het vervolgens weer een zooitje te laten worden, I guess. Hij was blijkbaar ook chefkok voordat hij transport manager werd, dus mijn ambitie voor beter worden in koken was ook nogal gezakt. Nu had hij ook veel gekookt en ik dacht ik maak wel schoon, maarja daarmee worden mijn kook skills al helemaal niet beter op. Maar ik kan het goed vinden met mijn hostfamilie en ondanks de wat onpraktisch afstand met de stad, ben ik nog steeds blij met mijn keuze. Ze zijn soms wel intens voor mij, maar dat is ook weer leerzaam op een bepaalde manier.

Daarnaast is 1 van mijn vriendinnen helaas weg, maar we hadden nog midgetgolf gespeeld, karaoke gezongen, samen gekookt en gegeten en wezen lunchen bij Karen's. Wat is zo bijzonder aan Karen's? Je gaat erheen voor de slechte service. Ze zijn soort van arrogant en het werk boeit ze niet zo zeer. Bijzondere ervaring. Verder had ik zelf nog gehiked in het Royal National Park en ondanks dat het heel modderig was, was het heerlijk rustgevend.

Ennn ik ben op vakantie geweest in Cairns. Ja ik ben weer op vakantie geweest... toen ik het aan mijn hostkid mededeelde vroeg hij zich ook af waarom ik weer weg ging.  Ik zei ook dat ik hierheen ben gekomen voor hun, maar ook om hun land te verkennen. Maar dat was wel lief. Dan merk je toch dat ondanks dat het niet altijd zo voelt, je op lange termijn toch gewaardeerd wordt. Helaas wel van de zon weer naar de regen, maar heerlijk genoten! Ook weer veel Nederlanders tegengekomen, maar het was een heerlijke week. Cairns zelf is niet zo zeer de moeite waard, maar de omgeving was adembenemend! Voor 2 dagen geroadtript naar de Daintree Rainforest, Cape Tribulation en Port Douglas. Ook nog naar Fitzroy Island geweest, strand dagje gehad in Palm Cove, gesnorkeled in de Great Barrier Reef (zeeschildpad gezien!), Tablelands en watervallen bezocht (en een vogelbekdier en tree kangoeroe gezien) en ik ga veel foto's toevoegen want veel namen rinkelen vast geen belletje. Maar google zal je vast overhalen om even weg te dromen.

Misschien ga ik in juni naar Perth, dus ik kan ook veel aftikken van Australië, maar dat wordt hopelijk nog vervolgd!

En de bakkerij? Ja ik werk er nog wel, maar vind het toch niet helemaal mijn ding. Dan werk ik wel, dan werk ik 2 weken niet... ook deels mijn eigen keuze, maar het voelt elke keer als een eerste werkdag die met geluk elke keer wat beter gaat. Maar we zullen zien. Anders toch nog een beetje bijverdiend, het in ieder geval geprobeerd en kan ik altijd verder kijken voor iets anders als ik dat zou willen!