Juni

25 juni 2022

Okay jongens. Weer een tijd geleden. Ik ben helaas niet naar Perth geweest :( maar heb wel andere updates!

Mijn hostmoeder kan nu 75% in plaats van 50% werken. Dus dat is 90 uur in plaats van 60 uur. Alleen had ze geen uren gekregen, dus moest ze vluchten aanvragen. Daarom kon ik niet naar Perth, omdat het heel last minute was of ik wel of niet moest werken. Verder werkt mijn hostdad weer bij zijn oude werk en gaan de interviews niet heel soepel. Er wordt nogal slecht gereageerd, maar bij zijn oude werk willen ze hem weer terug dus dat wordt ook interessant hoe dit verder gaat verlopen. Hij doet alleen nu avonddiensten, dus als ik werk, sta ik voor mijn gevoel heel de dag aan.

En de bakkerij... daar ben ik gestopt. In 2 maanden tijd heb ik 7 keer gewerkt en ik vond de moeite en toewijding voor wat ik ervoor terugkreeg niet meer de moeite waard. Dus ik moet even kijken of ik iets anders ga vinden of niet.

Verder was hier 3 werken vivid. Een soort glow in Eindhoven, maar dan in Sydney. Dat was wel leuk, alle lichtjes. Met 3 andere was ik ook nog op een bootparty geweest en zagen we vivid via het water.

Daarnaast was 13 juni mijn verjaardag. 12 juni had ik een high tea met vriendinnen wat gezellig was. Ook fijn dat het bij mijn hostfamilie mocht en ik een keer niet zover hoefde te reizen. Op mijn eigen verjaardag kreeg ik ontbijt op bed van mijn hostkid, gingen we tennissen en was het best lowkey. Het was een nationale feestdag vanwege de verjaardag van Queen Elizabeth. Alleen op de avond had mijn hostmoeder als verrassing een chocolade taart met meer chocolade. Lang verhaal kort. 1 van de honden had 2/3 opgegeten,  de avond naar de dierenarts geweest en vanwege een nationale feestdag was het nogal een duur grapje. Maar gelukkig is de hond oké. Ze heeft wel vreemdere dingen gegeten dat geen eten was. Zoals de kaarsen, die had ze er ook bij opgegeten.

Och en dan mijn laatste werkdag voordat ik weer een week vrij was. Ik wilde de auto de garage uitrijden, maar toen reed ik tegen mijn hostdad zijn auto en zit er een deuk in de auto van hostmom. Dat was nogal. vervelend, of gewoon zoals het is, kut :').

Maaaarrr gelukkig ging ik de week erop last minute in de buurt roadtrippen met een Nederlandse au pair die ik in Amerika had leren kennen en waarmee ik naar Australië vloog. Veel gehiked, van de natuur genoten, gekampeerd onder de sterren en een walvis en typische Australische dieren van dichtbij gezien. Haar auto is schakel.. ging soort van goed, alleen de heuvels, dat vond ik niet zo leuk. En haar auto was al deels beschadigd en aangezien mijn hostdad mij nog blijft vervelen met het auto incident, had ik hem wijsgemaakt dat ik haar auto ook had beschadigd. Kon hij het krijgen ook :p. Hij reageerde er beter op dan ik dacht en hij trapte er in.

En verder weet ik niet of ik al had verteld dat ik tot december bij mij hostfamilie blijf, maar ik blijf nu tot eind december en ga erna reizen. Hier is het nu winter, maar in de zon is het eigenlijk best wel fijn buiten. De wind is alleen soms koud. Iemand zei dat dat komt omdat de wind vanuit Antartica komt. Opzich geloof ik dat wel, maar de winters zijn niet zo erg als ik had verwacht. En nog een feitje wat ik heb geleerd. In Nederland veranderen de seizoenen rond de 21e van de maand, hier veranderen ze elke 1e van de maand. Vond ik wel weer interessant.