Maandelijkse update

24 april 2022 - Sydney, Australië

Ik moest even terugzoeken en denken, want het is alweer een maand geleden dat ik iets heb laten weten. Dus hier weer even een kleine update!

Ik zal beginnen met mijn hostfamilie. Weer veel gebeurd in een maand. Toen ik moest werken, had mijn hostkid vakantie, dus dat is bijna een hele dag entertainment leveren. Achteraf viel het mee gelukkig. We zijn naar de speeltuin geweest, de film, heb gezorgd dat hij kon afspreken, actief buiten geweest en zelfs getennist, dus zodoende werden de dagen prima gevuld! Met mijn hostdad, hostkid en de honden nog naar het strand geweest met Pasen. Was ook interessant. Je hebt mensen die dingen denken, maar het voor zich houden. Je hebt ook mensen die dingen denken en het dan ook zeggen. Tot 10 uur mag je met de honden op het strand lopen, erna kun je een boete krijgen van $300 per hond! Is ook veel en intens als je nagaat dat mensen gewoon buiten zijn, bewegen en eigenlijk alleen maar goed bezig proberen te zijn. Ik denk, die rangers doen gewoon hun werk dus laat ze... of ik het er mee eens ben of niet. Mijn hostdad was het er ook niet mee eens, maar die liet dat ook even weten. Maar aan de andere kant kan ik het ook wel waarderen dat het hem niks boeit wat de andere dan vinden. Maar subtiel was het niet😅. En verder kwam mijn hostmoeder 4 dagen later thuis van werk omdat er gedoe was met de vluchten volgens mij. Gelukkig kon ik wel gewoon vrij zijn, want mijn hostdad is gestopt met zijn werk aangezien zijn werknemers zeiden dat ze verandering willen, maar als het dan komt, willen ze het toch niet. Plus het is ook een familie business dus dat werkte ook niet mee. Maar gelukkig kan hij wel makkelijk een nieuwe baan krijgen als hij wilt.

Verder is mijn vriendin met wie ik hierheen vloog nog 2 dagen naar Sydney gekomen, heb ik bij de bakkerij gewerkt voor wat extra inkomsten en ben ik benieuwd hoe dat verder gaat verlopen en verder ben ik veel bezig geweest in de laatste week omdat je een week gratis kon reizen. Volgens mij vanwege een voorgaande staking en ze daarvoor sorry wilden zeggen. Veel in de trein en bus gezeten en dat is vermoeiender dan het klinkt, maar deze week toch veel van geprofiteerd. Ik ben naar de Blue Mountains geweest, heb veel andere au pairs en mensen met een working holiday visa ontmoet, naar een ballet in het opera house geweest, het strand, avondje met andere Nederlanders... gelukkig is het weer nog best prima, maar omdat het hier wintertijd is geworden is het helaas wel snel donker. Ik ga weer veel foto's toevoegen, maar zoals je kan lezen kan ik mezelf prima bezig houden! En volgende week is er een koningsnacht feestje dus daar kijk ik ook enorm naar uit!

1. Chantal:
    24 april 2022
    Wow, hoe gaaf is het daar zeg! Echt prachtig!
    Lekker genieten van de the flow!
    Maaruhhhh met wie had jij een date waarvoor je zo’n prachtige jurk had aangetrokken 😉