Week 17&18

29 december 2019 - Weehawken, New Jersey, Verenigde Staten

Jeuhh week overleefd. Soort van. Ik had de kinderen en mij buitengesloten. Als je denkt dat je de sleutels niet moet vergeten, gebeurt dat natuurlijk... Jax heeft hondenschoentjes en ik was teruggegaan om ze aan te doen, maar daardoor was ik de sleutels vergeten :'). Ik lopen graven in de tuin, geen succes. De buren gekomen en ons gered. Eenmaal binnen hadden we later koekjes gebakken en die had ik met Bryce naar de buren gebracht om ze te bedanken. Verder was ik nog met een Franse au pair crepes wezen eten die ze had gemaakt :). Koffies gedronken en gerelaxt. En en en, mijn hostouders hebben een nieuwe treatmill. Ik ben geen renner, maar dit vind ik wel leuk. Ze hebben een scherm en ik kan plekken kiezen over heel de wereld en dan zie ik ook oprecht waar ik loop / ren. Ohhh en Chay gaf me kerstcadeautjes. Het voelde bijna als mijn verjaardag. Ik gaf haar een ring, maar in vergelijking met haar cadeaus voelde het 'miezerig'. Achjaaa, wel leuk om te zien hoe kerst hier een ding is en dat ik dat mee mag maken. Ennn vrijdag was mijn 4e maand jubilieum. Geen bubbletea, maar de bioscoop; jumanji the next level. De bioscopen zijn hier zoooveel chiller. Ik kan met mijn benen de lucht in en desnoods slapen in de stoel als ik wil!

Zaterdagochtend vertrokken naar North Carolina. In het begin waren we naar de ouders van mijn hostmom geweest en daarna naar een soort van feestje van de kant van mijn hostdad. Om het te vergelijken, komen ze overeen met mensen van het kamp. Het was leuk om te zien hoe hecht ze zijn als familie en hoe gastvrij ze naar mij waren. Nog een paar verhalen gehoord over de indianen en hun gemeenschap en 's avonds nog de grinch gekeken en toen naar bed. Sleepover met Keiraaa.

Zondagochtend was ik meegeweest naar de kerk. Dat was... Bijzonder. Na de kerkdienst hadden we Japans gegeten en hadden we zo'n kok die eten aan je tafel bereidt. Erna had ik besloten om met mijn hostmom mee te gaan naar haar ouders om cadeaus in te pakken. 4 uur later... Nog gekletst, terug gegaan naar mijn hostdad ouders en daar nog een gezellige avond gehad :).

Oke dus ik had geen wifi, dus geen wekelijkse update. De maandag was een relaxte dag met wijn (ja ik zat aan de wijn, zolang het maar zoet is), een puzzel, 30 seconds en gewoon een relaxte da. En we waren bij de ouders van mijn hostmom en daar had ik een eigen bed :D, want de dag ervoor deelde ik mijn bed met Keira en Jax, had de niet perse veel slaapruimte. Oh en ik zag rotondes. Toen ik ze zag viel het me pas op dat ik ze 4 maanden niet had gezien.

Op kerstavond zijn we naar de familie geweest van mijn hostmom haar ouders. Ook omdat ze hier alleen eerste kerstdag hebben en geen tweede. Brunch bij de ene kant en avondeten bij de andere. Bij beide hadden we dirty santa gedaan (cadeau pakken of stelen, voor de korte uitleg). Voor het avondeten vond ik het eten een beetje overeenkomen met Thanksgiving. We waren in een loods waarbij iedereen eten meenam en het was eigenlijk een buffet idee. Bij beide mochten de kinderen een paar cadeaus openen. Bryce was helemaal blij met zijn transformers en spinjitzu. Met hem had ik nog in de auto gezeten en met zijn transformers gespeeld toen iedereen in het huis was, haha. Veel kerstliedjes & muziek geluisterd in de auto en deels geslapen ;). Zo lief als Bryce dan tegen me aan in slaap valt.

En toen... Kerstochtend! Met mijn hostouders en mijn hostmom ouders nog tot 1 uur gekletst en de kerstcadeautjes klaargelegd. Keira had koekjes en wortels voor de Kerstman en rendieren klaargelegd en om 7 uur renden ze naar beneden en scheurden ze alles op. Erna de kerstsokken geopend die gevuld waren met grotendeels eten. Er waren 2 kerstbomen. 1 met cadeautjes van de kerstman en 1 met familiecadeaus. Ik had een alexa (soort google home), sokken, sportkleren, een sjaal en nieuwe waterfles gekregen :D mijn hostouders had ik een shirt gegeven met: keep calm and let the Dutch girl handle it en tulpenbollen! Verder was het een relaxte ochtend en gingen we in de middag naar de ouders van mijn hostdad. Daar was het wat knusser en bleven we in hun huis. Daar maakte ze zelf eten en ook weer gevulde schotels en een lopend buffet. De dag erna waren we wezen terrassen en lunchen met de opa's en oma's en namen we afscheid. Het was 18 graden, zo heerlijk buiten! Ook nog met thuis gevideobeld en de families hadden elkaar weer gezien / ontmoet. Oh en ik had nog met een biebie gun geschoten! Want dat kan daar gewoon in de tuin. Geslaagde kerst :) ook al was dit verhaal 'tweede kerstdag', wat ze hier niet hebben. Voordat we teruggingen naar Weehawken, gingen we nog een paar dagen naar de zus van mijn hostdad.

En wauw die wonen mooi. Omringd me natuur en prachtige huizen! Ik had nog getennist, jeuh, lasertag gespeeld, 1 nacht opgepast op de 4 monsters ;) (zijn zus heeft ook 2 kinderen), met de volwassenen rondgehangen, langs een universeit geweest met de campus en sorority ervaringen die je van de Amerikaanse films kent en op de terugweg reden ze voor mij nog langs Washington D.C.! Top week gehad. North Carolina vond ik mooier dan ik dacht. Ik dacht dat de huizen meer uit elkaar stonden, maar je woont daar eigenlijk best wel leuk. In de avond deel 7&8 van Starwars gekeken, want morgen gaan we naar, volgens mij..., het laatste deel.

En ik plaats het op zaterdag nu, want we kwamen aan en ik had weer wifi ;), maar morgen gaan we naar de nieuwe Starwars film! (Ook al heb ik Starwars niet gevolgd, op deel 7&8 na...) en vieren we de verjaardag van mijn hostdad!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade