Coronavirus update 5

8 augustus 2020 - Hope Mills, North Carolina, Verenigde Staten

'We' zijn officieel verhuisd naar North Carolina. Gisteren tot 5 uur het oude huis schoongemaakt en alles opgeruimd. Erna nog een 9 uur lange autorit gehad :'). Helaas kon ik niet meer naar New York City, maar had ik nog wel afscheid kunnen nemen van enkele vrienden en de skyline. Ik was best wel heel erg geïsoleerd geweest, want ik moest heel erg wennen aan alle mensen en de helft wel en de andere helft geen masker. In de 2 weken dat we terug waren, was ik 1 week met een andere au pair, ook Nederlands, op roadtrip geweest. We hadden 8 staten bezocht (noordoosten)! Vermont - New Hampshire - Maine - Massachusetts - Rhode Island -Conneticut - New York - New Jersey. Ik was heeeel blij dat dat kon, want ik had echt een break nodig. Op de top van de bergen, want de roadtrip stond in het teken van natuur en hiken, had ik internet (vond ik best wel grappig). 1 keer ook met mijn hostkids gebeld en ik dacht ja... die ga ik wel echt missen... Nu liggen ze, of nja lagen als dit eenmaal verstuurd is, naast me te slapen in de auto. Bryce sliep ook op mijn schouder😍. Wat een schatjes af en toe. Mijn hostouders waren volgens mij ook wel blij toen ik terug was. Werken, verhuizen, de kinderen... Het was veel zeiden ze. Het waren stressvolle dagen... Maar ja dat kan ik ze ook niet kwalijk nemen.

Ook was ik nog met mijn hostfamilie op vakantie geweest in Tuckasegee, dichtbij Asheville. Dat was ook in de bergen. Deze blog zal ik veel foto's toevoegen, want die zullen meer spreken dan een lap tekst.

En ja verder zou ik dan ongeveer een half jaar in New Jersey hebben gewoond en een half jaar in North Carolina.

Ik ga niet liegen.
Heb ik spijt van deze keuze? Nee.
Ben ik momenteel blij? Eigenlijk ook niet echt.
Ja corona had en heeft op iedereen een grote impact en ja ik heb gelukkig wel een baan... Maar eigenlijk hadden ze mij na 19 juni niet meer nodig (school was afgelopen) aangezien we bij de ene opa en oma woonden en we bij de andere in de buurt wonen. Dus ja het was meer aanwezig zijn dan echt iets doen. Dan werk ik toch liever 45 uur, zodat ik in ieder geval weet wanneer ik 'klaar' ben. Begrijp me niet verkeerd. Ik heb hier een tweede familie gevonden, maar ik kwam hier ook voor het reizen en 'om mezelf' meer te vinden. Ik bewonder hoe hun familieband is. Uren rijden om elkaar te zien, elkaar halverwege ontmoeten omdat dat praktischer is en feestdagen / weekenden afwisselen om tegemoet te komen aan al het reizen. Ik kan er alleen maar van leren, want over 2.5 weken ga ik weer door. En dit zo hier is niet mijn leven. Volgens mij zei ik het in mijn vorige verhaal ook. Ik zat ongeveer een half jaar 'vast' met mijn hostfamilie en hun familie of met mezelf, en ja dan ga je wel nadenken over de toekomst, want ja, ik had verder ook weinig opties. Daar werd en word ik ook gek van, want plannen pakken niet echt uit zoals ik in gedachten had en ik zit nu op een punt dat ik ook niet zo goed weet wat ik allemaal moet denken. Ik zat elke keer zo vast tussen de 'jongere' en 'oudere' leeftijd. Of ik nog wil studeren of het 'her' wil proberen in Australië en Nieuw-Zeeland. Geen idee. Ik ben nog steeds geen stap dichterbij mijn toekomstplannen, maar dat moet ik alleen maar op korter termijn gaan bekijken. Erover stressen neemt alleen maar blijdschap van de dag zelf weg. Op korter termijn wil ik volgend (au pair) jaar gewoon niet stressen over detoekomst en vast zitten in mijn gedachten en gewoon meer energie hebben om dingen op te brengen, reizen, mensen ontmoeten en lol hebben. Nu had ik op de terugweg van mijn roadtrip mijn nieuwe hostmoeder en de hostkinderen nog ontmoet en ze kwamen heel aardig over! Het wordt even omschakelen met 2 meidenmeisjes, maar ik ben wel toe aan een nieuwe omgeving. Wie weet ga ik 'het niks doen' wel missen, maar dit hier was te veel van het goede.

Dus ja, uiteindelijk zal het allemaal wel goedkomen. Zonder corona was ik ook niet naar het noordoosten geweest en had ik North Carolina niet zo uitgediept zien. Ik ga ze missen, maar ik ben klaar voor iets nieuws.

Geniet van alle foto's. Dat waren en zijn de momenten die ik in gedachten had voordat ik hierheen kwam die soort van gelukkig wel goed uitpakte :).

Hou jullie taai en stay safe!

Oh en voor degene die iets over een orkaan hadden gehoord. Die was dinsdag, maar die vond ik wel meevallen. Het was vooral veel regen en wind en zoiets wat je ziet als je naar het strand gaat met windkracht 10 ziet. Gelukkig waren wij niet hard getroffen.

1. Miranda:
    10 augustus 2020
    Hoi Dara,
    Nog even en dan staat jou weer een nieuwe uitdaging te wachten, nieuw gezin, nieuwe omgeving, nieuwe collega's., nieuwe vrienden. Daar ben je volgens mij wel aan toe als ik het zo lees. En wat jij zelf ook al schreef, niet te veel geforceerd over de toekomst nadenken. Met tijd komt raad! Geniet van nog een nieuw jaar in Amerika!
    Groetjes uit Best. Houdoe...!