First month ✔

23 september 2019 - Weehawken, New Jersey, Verenigde Staten

Dusss mijn schema is eigenlijk hetzelfde, dus ik ga niet meer per dag vertellen, maar gewoon waar ik zin in heb :). Keira's dansschema is echt druk, maar ze vindt het gelukkig nog allemaal heel leuk! Alleen is ze denk ik wel meer overprikkeld en kan dat soms wrijving opleveren in het huis... Verder was het 13 reasons why geworden en geen Mindhunters. Normaal ben ik nogal graag een bezige bij, maar als ik zie hoe de ouders soort van van hot naar hair rennen met thuis zijn voor de kinderen en met werk, dan blijft van vrije tijd weinig over. Ik begin het niks doen nu eigenlijk wel te waarderen. Beetje Netflixen, ideeën opzoeken voor activiteiten, eventueel met de hond wandelen... Maar mensen meeten is ook leuk :) zo had ik woensdag met een Franse au pair koffie gedronken die ik heb leren kennen via Facebook. Ik was naar haar toegefietst. De dag ervoor ging ik mijn Social Security Number regelen (handig voor als je belasting moet betalen) en toen had ik de fiets, of nou ja, wielrennersfiets ook gebruikt. Mooie helm op, maar ik fiets grotendeels associaal op de stoep. A. want er zijn amper fietsstroken. B. vanwege het feit dat het een wielrennersfiets is. C. voor mijn eigen veiligheid. Vrijdag was ik weer op de fiets weggeweest, naar The Liberty State Park in Jersey City! Ja de naam zegt het al, ik kon het Vrijheidsbeeld (Statue of Liberty) zien, maar wel alleen de achterkant. Daar een ticket voor de boot gekocht en Ellis Island bezocht en het Vrijheidsbeeld in zijn geheel gezien. En in de avond met Chay en Nicole een drankje gedaan :).Verder ook een leuke week met de kiddos gehad en een beetje juf gespeeld (zie foto). In het weekend met Leticia (au pair van de au pair groep) naar de Brooklyn Bridge geweest en 's avonds met Leticia en Maitane (andere au pair van de groep) rondgelopen in NY! En zondag met Marion (de Franse au pair) ook naar Brooklyn geweest, maar toen gingen we meer de stad in. We gingen met de auto... Geen aanrader. Omg het verkeer is krankzinnig😂 En toen was helaas het weekend alweer afgelopen. Ohja ik was donderdagavond nog langs de waterkant gelopen om te genieten van de New York Skyline en toen had ik nog met een man uit Californië gepraat die van reizen houdt (het ging meer van. Ik: Kun je een foto maken? Uiteindelijk vroeg de man waar ik vandaan kwam. Man: Ohhh ik heb in Europa gereisd. En ja toen gingen we praten). Verder zit het vroeg opstaan nog steeds niet in mijn systeem en lig ik 10 à 11 uur zeker al op bed, maar al om al is de eerste maand tot nu toe super bevallen! En mijn eerste trip is ook gepland, ik ga in november naar Chicagooo!!!

Verder heb ik nog geen heimwee. Ja ik mis mijn vriendinnen, mensen van de tennis, etc., maar ik weet dat ik daarnaast niet heel veel happier zou zijn in Nederland. Ook omdat naast het afspreken iedereen doorgaat met studie, werk of wat dan ook en ik soort van vast zit met ja ik heb geen idee wat ik wil. Niet dat ik dat nu wel weet, maar ik voel geen druk en naast werk heb ik super veel vrijheid in wat ik wil doen. Gewoon leuk Amerika ontdekken en verhalen horen van andere mensen, want als je er voor openstaat, kun je zoveel mensen ontmoeten. Au pairs zoeken elkaar op en je kent elkaar niet maar onbewust heb je al klein beetje een band omdat 1. Je beide een au pair bent en alleen in een vreemd land bent gaan wonen en 2. Omdat je beide opzoek bent naar mensen om tijd mee door te brengen als je niet hoeft te werken. Dus ik geniet nu vooral van het feit dat niks moet (ja op de kinderen passen moet, maar dat vind ik leuk en zie ik niet als een last op mijn schouders, grotendeels :p) en alles mag & kan soort van. En daarnaast is mijn hostfamilie echt te gek. Ze willen me graag helpen, zo ook met mijn vlucht naar Chicago en brengen me zelfs in de ochtend naar het vliegveld, zijn super gastvrij, makkelijk mee te communiceren en de plek waar ze wonen is ook nog eens top. Ik kan hun fiets lenen, buspas als het kan, ben binnen no time in New York (wat ik een leukere stad vind dan ik dacht) en ja nogmaals, tot nu toe was en is mijn eerste maand super goed bevallen!!! En mijn vriendinnen en ouders zijn ook te gek. Ik geniet ontzettend van alle gesprekken, spraakmemo's, whatsapp videobellen, foto's en het feit dat ze zo blij zijn voor me :)

1. Efgenia:
    23 september 2019
    Wow wat heb jij een compleet ander leven nu. Maar zo te zien gaat het je heel goed af, echt knap Dara!! Have fun in the sun😉. Xxxx van ons allemaal.