Zoefff en week 3 was alweer om

16 september 2019 - Weehawken, New Jersey, Verenigde Staten

Van 8 tot 3 "vrij" omdat de kinderen nu hele dagen school hebben. Ze eten op school in de kantine en Bryce wordt naar school gebracht met zo'n grote gele schoolbus. Ik had met de hond gewandeld en mijn bucketlist en activiteitenlijst aangevuld. Ik moet echt iets gaan vinden om mijn vrije tijd zinvol in te plannen, dus alle ideeën zijn welkom. Keira haar dansschema was omgegooid, maar wij zijn lekker flexibel. Bryce had weer een paar "dramitische" buien, maar rustig blijven, praten, geduld hebben, zijn gevoel erkennen, etc. werkt tot nu toe goed :) I love those kiddos already. En Jax, de hond, natuurlijk ook.

Vandaag was dan weer super gegaan. De kinderen luisterden goed en ik was met Chay, de andere babysitter, naar een soort kringloopwinkel gegaan. Ik kon het niet laten om boeken voor de kinderen te kopen... Maar gelukkig vonden (en hopelijk vinden :p) ze de boeken leuk! En ik had een halloween outfit gekocht :') #batgirl Bryce vroeg zelfs of ik hem wilde voorlezen :) In de middag was ik vooral veel met Bryce. Keira danst 5 avonden en 1 ochtend in de week, dus ik zal vaker veel met Bryce samen zijn. Gelezen en filmpjes van dinosaurussen gekeken, getallen geoefend, gespeeld, lekker bezig geweest dus :) en 's avonds maakte ik kennis met de serie mindhunters, dus bezigheidstherapie 1 ligt al voor het oprapen als ik me verveel.

9/11... Eerlijk gezegd niet veel mee gedaan of van gemerkt. Iemand ging erheen omdat haar vader toen was overleden en toen dacht ik wel meer pfff. Op het nieuws hier zie ik zoveel auto-ongelukken of andere dingen. Niet dat het me normaal niet boeit, maar overal is wel iets en kan me niet bezig houden met alles wat op de wereld gebeurt😅. Maar nu ik zelf hier ben, komt het wel meer binnen. Maaaaarrrr naast dat had ik een super dag gehad met de kiddos! Gehaast vanuit school naar de tandarts en toen naar de dansstudio, maar dat ging goed, ook met het regelen van een uber. Erna een goede dag gehad met Bryce (tv, lezen, park). Hij is zo blij met zijn dinoboek (yeah) en hij zei zelfs bedankt voor vandaag. Hij zei ook zelfs dat ik weekenden "niet" weg mag omdat ik te gezellig ben. Maar dat zal die vast niet altijd denken ;). Al om al, top dag gehad :D

En zo kunnen goede dagen veranderen in minder goede dagen, of nou ja, ochtenden. Ik begin steeds meer te leren over de kinderen en zo kan, en is, Keira een schat als ze haar zin heeft (wie niet?), maar kan het meteen omgekeerd zijn als dat niet zo is. Ze is 9 dus ze moet ook leren dat je ook aan andere moeten denken, maar soms vind ik het lastig wat mijn positie erin is als haar ouders met haar praten. Gelukkig had ik haar moeder nog gesproken en is de communicatie super fijn! Ik denk dat ik veel kan leren van zulke situaties. Als ik een ouder was zou het mij lastig lijken om mijn kinderen alleen de ochtend te zien, met eten en eventueel erna nog even (weekend niet meegeteld). Daarom ben ik ook heel blij met de communicatie! Maar daarnaast hadden we in de middag muffins gemaakt voor mijn au pair picnic. We hadden ze uiteindelijk zelf gehouden..., want ja, de foodcoloring was een groot succes. Sophie was nog gekomen en nam er 5 mee voor haar gezin en wij hielden er 5 over. Ik moest nog kip maken, er viel een bord op de grond, ik moest schoonmaken, Keira had nog 5 minuten voordat haar dansen begon dus hectisch was het zeker, maar wel een soort van leuk hectisch achteraf!

En de schoolweek sloot ik super af! Had een Frans en Deense au pair ontmoet en daarmee gewandeld en wat gedronken. Als je wilt, kun je super gemakkelijk contact leggen met andere au pairs. De meeste zijn super openminded en ontmoeten graag nieuwe mensen. En het is fijn om ervaringen te delen :). Na school luisterden de kinderen weer goed en was ik lekker creatief geweest met een snack (zie foto's als je nieuwsgierig bent :p). Maar best part of the day: ROWAN KOMT OFFICIEEL MIJ BEZOEKEN YEEEEAAAAAHHH

In het weekend was ik naar NY geweest, little Italy festival en had ik een au pair meeting. We waren wezen picknicken en erna waren we nog met een groepje wezen kletsen :). De week ging snel voorbij!!! En ik begin het meer te waarderen om lekker niks te doen als de kinderen op school zijn :)

1. Hannie:
    16 september 2019
    Hoi Dara, wat leuk dat je eindelijk een hond hebt.🐶👍.
    De kids proberen natuurlijk hoe ver ze kunnen gaan bij jou, dat is natuurlijk moeilijk hoe je hier mee moet, en mag ,omgaan.
    leuk verhaal weer!
    grtjs