First weeks

17 maart 2022 - Illawong, Australië

Oké ik ga niet liegen. De vlucht was laaaanngggg. Wel weer 5 films gekeken :'). Maar als je dan eenmaal aankomt maakt de vermoeidheid niks meer uit. Ik vond nou niet dat ze heel intensief dingen controleerde bij aankomst, maar dat was misschien omdat ze of ook klaar zijn met corona of de documenten gelinkt zijn aan je paspoort?

Mijn hostmoeder en hostkid haalde mij op. Ze vonden alle Nederlandse cadeaus heel lief! De eerste dagen had het best intensief geregend, maar ondanks dat vond ik het al meteen helemaal leuk hier. Ze hebben 2 honden (en een slang, maar die laat ik voor wat het is), ze hebben allemaal leuke papagaaien en vogels rondvliegen en het is hier heerlijk groen. Verder ook meteen de 2e dag gereden. Gelukkig is het een automaat, maar ik vond links rijden persoonlijk best snel wennen. Ik moet alleen onthouden dat alles aan de andere kant zit.

Vanuit Amerika ben ik gewend om de eerste dagen zoveel mogelijk met het gezin te zijn om een band op te bouwen, alleen waren mijn hostmoeder en hostkid het eerste weekend al weg dus dat ging niet zo als gepland. Mijn hostdad was er wel, dus ben ik de 3e dag met hem uiteten geweest. Vond het van tevoren best ongemakkelijk aanvoelen, maar viel achteraf wel mee. Kon een beetje leuk vragen stellen hoe hij het au pair programma vindt en hoe hij zijn vrouw heeft leren kennen. Mocht in een bakbeest van een auto rijden, omdat hij zijn rijbewijs kwijt is en die krijgt hij pas over 2 weken terug🤣. Ik denk dat ik de grote van de auto meer wennen vond dan aan de andere kant rijden.

Verder was het de eerste dagen meedraaien en de routine leren. Omdat mijn hostmoeder stewardess is, is mijn rooster nooit hetzelfde. Aan de ene kant fijn, want ik ben soms een week vrij en ga daarbij al meteen een week op vakantie naar Melbourne. De weekenden die ik werk is afwachten wat de plannen zijn en doordeweeks is het grotendeels solo zorg en routine. Vond ik in het begin heel spannend, want de dagen dat ik werk, werk ik van de ochtend tot de avond en dat kan best intensief zijn. Achteraf viel het gelukkig mee. Het is ook 2 jaar geweest dat mijn hostkid soort van met een random persoon helemaal alleen is geweest, maar we hadden het goed gedaan! Hij is al meer aan me gewend gelukkig, vindt het leuk om dingen te ondernemen en hij is best zelfstandig. Gisteravond kwam hij mijn kamer binnen en childe op mijn bed, praatte over van alles en nog wat en zei dat hij het leuk vindt om mij knuffels te geven. Mijn hostouders zijn ook super aardig en daarbij ook heel erg dankbaar voor wat ik doe en makkelijk in de omgang wat fijn is.

Ook is er een au pair whatsapp groep waarin iedereen heel gastvrij is en ben ik al 2 dagen Sydney in geweest om op pad te gaan en mensen te meeten. De eerste keer deed ik een gratis wandeltour en je geeft dan een fooi voor wat je het waard vond. De groep was heel divers en erna ben ik nog met iemand wezen lunchen dus had ik mooi 2 vliegen in een klap. Later op de dag sprak ik met een andere au pair af en gingen we in de avond naar een pool club waar nog meer au pairs kwamen. Het was een lange dag, maar super geslaagd. De 2e keer wandelde ik over de Harbour Bridge en hadden we met een groep St Patrick's Day gevierd. Tot nu toe is iedereen die ik ontmoet heel vriendelijk en gastvrij gelukkig! Helaas is het ongeveer 1.5 uur reizen naar de stad, dus ga ik dat niet al te vaak doen. Openbaar vervoer is gelukkig niet heel duur en redelijk goed, de stad zelf is wel duur. Dus ook een goede reden om wat geld te besparen, of een poging tot te doen. Sydney is een moderne stad met historische tinten.

Al om al zijn de mensen hier tot nu toe allemaal heel aardig, vallen de insecten en creepy beesten ook nog mee en ja het leven is helaas wel duur, maar tot nu toe nog geen moment spijt gehad van mijn keuze! Kan niet wachten wat de rest van de tijd mij brengt!

1. Miranda:
    Hoi Dara,
    Zo te lezen heb je een leuke, goede start gemaakt in je hostgezin en met de andere au pairs. Klinkt goed allemaal.
    Een hele fijne tijd daar Dara!!
  2. Esther de Graaff:
    17 maart 2022
    Fijn om te horen dat je een leuke hostmoeder en hostkind hebt getroffen. Best lekker dat je soms een week vrij bent. Mooi de tijd dan om wat van het land te zien. Wens je heel veel plezier en super leuk om je verhalen te lezen. Liefs Esther
  3. Chantal:
    17 maart 2022
    Wat schrijf je toch leuk, ik hoor je het zo zeggen 😀. Zo te horen val je (weer) met je neus in de boter en heb je naast een leuk hostgezin ook lekker veel vrije tijd om Australie te gaan ontdekken. Enjoy!!!