A playfull second week :) (thanks Keira)

9 september 2019 - Central Park, New York, Verenigde Staten

Aangezien de kinderen nog vrij waren en het lekker weer was, hadden we gepicknickt in het park en daarnaast gesport (tennis, baseball, van alles), en gespeeld in het park daar in de buurt. De tennisbanen waren ze aan het vernieuwen en ik kan niet wachten om weer te spelen! De kinderen luisterden in principe goed en ik had een goede eerste dag! Ze waren wezen eten met de buren en ik had nog een meidenavond met mijn hostmom :).

Dag 2. Dit zou de zwaartste week zijn volgens mijn hostmom. Vandaag waren wat issues :'), want ja, heel de dag met elkaar kan uiteindelijk fout gaan... En in het begin heeeel leuk gespeeld in het park (basketball en football). Ik werd 18, 16 en door een meisje zelfs 14 geschat :'). Erna geluncht en toen kwamen de issues. Bryce was denk ik moe en wilde niet weer naar het park. Keira liever wel en ja dan gaat het wrijven. Ik maar mijn hostmom geappt en gelukkig reageerde ze snel. Heeeel fijn dat dat kan, zelfs als ze werkt. Zij kent immers de kinderen al voor 5 & 9 jaar en ik nog niet eens een week :'). Morgen begint school en dan zal het ritme wat idealer worden. Ondanks dat zijn de kinderen en de ouders echt heel lief. Keira had mij geholpen met mijn kamer decoreren. Loveee ittt, maar mis iedereen dan nu wel al een beetje😅 (ik wil alle brieven openen!!!). Maar dit jaar zal een goede les zijn om te kijken wat ik wil met mijn leven (klinkt lekker dramatisch ja) en voor mijn zelfstandigheid (ondanks dat ik geen auto hoef te rijden en niet echt hoef te koken of de was hoef te doen), etc. Maar natuurlijk wil ik het meest genieten van deze unieke ervaring en ook niet te veel bezig zijn met mijn toekomst. Nog even gejustdanced en naar een Mexiaans restaurant geweest :) en mijn hostmom vroeg zichzelf af waar mijn "goede" Engelse vandaan komt :D not from my own mom ;) (love u maaaa)

Eerste dag school met hun mega rugtassen en Keira was een beetje bezorgd, soort van lief allemaal. Het was ontzettend druk, maar mijn hostouders liepen mee naar school om te laten zien hoe het eraan toe ging en de ouders van Keira's beste vriendin hielpen mij met ophalen. Blijkbaar hebben ze sinds 3 jaar voor elk vak een aparte leraar en hoe wij de middelbare school ervaren met leraren en vakken, ervaren zij dat nu ook al op de basisschool (wel met dezelfde klas elke keer). Voor lunch kreeg Keira een bananenpannenkoek en ze noemde het een Nederlandse specaliteit als ze tegen andere zei wat ze had gegeten voor lunch, super lief, hahaha. Met Sophie, haar broertje en zusje en haar babyzitter zijn we naar het park geweest en hadden we een hele leuke dag! Bryce wil graag met zijn zus spelen en Keira wil wat meer onafhankelijk worden, dus dat worden nog leuke uitdagingen. Maar ze bedoelen het allebei goed en zijn echt schatjes, tot nu toe ;). Mijn LCC (Local Coördinator nog iets...?🙈) was nog langsgeweest om de algemene dingen te bespreken en dat verliep ook prima. Aardige vrouw :).

O my.... Laadde mijn telefoon niet op, ging mijn wekker dus niet af en was ik te laat :'). I felt sooo bad :(. Gelukkig reageerde ze er oke op en had ik verder een goede ochtend! Ze luisterde goed, Keira was helemaal blij met haar ingevlochten haren en mijn bankpas is geregeld!:) en Alexa is ook leuk (Alexa, play popsongs :D). Nu hadden we een playdate bij zowel ons als Sophie's huis en we hadden weer kleine issues, maar ik vind het interessant hoe ik ermee om moet gaan en bij Sophie's huis ging het heel goed + ik kan goed opschieten met hun babysitter dus hopelijk blijf ik contact houden met haar :) en ze introduceerde me koude thee, haha. Nee geen ice tea, maar een zakje thee met ijsklontjes en koud water, best wel lekker! Oeee en we speelden verstoppertje in hun huis...  Dat was ook funny. Scared my hostchild😈😈👿👻👻👻👺👺👺👽👽👽😹😹😹😵😵😵😈😈😈 (ze hielp me met smileys uitkiezen... :p) + we zijn gleebuddy's. Dus ze vergeeft me wel. Iedereen is tot nu toe zo aardig :)

Dussss vrije weekend vol ingepland. Donderdag zag ik hun oude au pair en ze nodigde me uit in Central Park (ik zag schildpadden!!!) :) verder nog naar Chelsea's Market en Times Square geweest. 's avonds gewerkt dus niet helemaal vrij in verband met datenightt. Had een chineesdate met de kiddos (eet geen rode pepers...) en we keken naar Ghostbusterrr (winkwink naar Isabela #Londen).

Vandaag naar Hoboken geweest en naar de enige echte Carlos Bakery geweest. Helaas werkte Carlos niet. Ik ging met Marcela. De au pair die soort van dichtbij woont. Veel gelopen en gekletst. Super lieve meid en het was heel gezellig! 'S Avonds hamburgers gegeten en afscheid genomen van hun oude au pair. + de finale tussen Nadal en Medvedev gekeken. Veel tennis gekeken deze week :) morgen begint school voor de volle 100% weer + Keira's dansen (6 van de 7 dagen😅), maar ik kan niet wachten om te zien hoe ze danst!

1. Hannie:
    9 september 2019
    leuk verhaal weer, Dara.
    nu begint het echte werk, als de kids weer naar school gaan, succes.
    grtjs
  2. Isabela: