Trainingschool :)

30 augustus 2019 - Tarrytown, New York, Verenigde Staten

En dan wachtte je +-1.5 uur om je paspoortcontrole te krijgen, +-3 uur om eindelijk met een bus naar de trainingschool te school te gaan en dan reed je weg en dacht je, wat was dit nu weer... Ik weet dat het verschil tussen arm en rijk hier stukke groter is en we reden voorbij een armer gedeelte, maar ik had dat niet meteen verwacht als eerste beeld. Ik denk ook dat mijn beeld over Amerika een beetje sprookjesachtig rondspookt / rondspookte in mijn hoofd. Naarmate we verder reden, zag je wel dat alles groter oogstte en ik vond de softbalvelden / basebalvelden om de zoveel kilometer zien wel gaaf. Natuurlijk is dit pas het begin en moet ik niet generaliserend rondlopen, want ik had pas een piepklein deel van Amerika gezien. Erg om zo te beginnen, maar het kwam wel even binnen :'). En ik denk ook als ik me meer ingeburgerd ga voelen, dat het ook anders zal zijn. Dus we beginnen weer lekker positief, ahem, maar ik ben graag eerlijk. Maarrr... na +-2 uur in de bus te hebben gezeten op weg naar Tarrytown, werd het allemaal veel fancier. Dat begon er dus meer op te lijken :D, want dat matchte meer met mijn beeld.

Daarentegen was de trainingschool zelf op een mooie, groene campus. Ik had zelfs tennisbanen gespot. Helemaal leuk. De trainingschool was echt op een mooie locatie en we werden hartelijk gegroet. Ik zat op een kamer met 3 andere meiden en 2 meiden zaten naast ons met samen een gedeelde badkamer. Een kleine rechthoekige ruimte waar de douche nogal laag hangt. Verder had mijn hostfamilie nog gebeld, echt te lief. Zooo zin om ze te ontmoeten! Het slapen was te doen. Bovenop een stapelbed, maar dat kwam wel goed voor die paar dagen. We zaten hier met 500 au pairs van over heel de wereld, dus ik vermaakte me wel. In de klas zaten we met 60 au pairs. De meeste waren wel sociaal, maar de meeste waren ook kliekjes met mensen uit hun eigen land, vooral in de pauzes, wat ik snapte, want dan kon je gewoon je moedertaal spreken. En de jongens zochten elkaar ook op. De lessen vond ik een mix tussen langdradigheid en interessant (rollen van een au pair, voeding en gezondheid, veiligheid en scenario's), maar de campus ervaring was wel leuk! Ik zat uiteindelijk in de pauze ook veel met het meisje waarmee ik samen reisde. Ook had ik een au pair uit de regio (34 minuten met de auto, dus het is maar wat je in de regio vindt) ontmoet :). Dinsdagavond nog met mijn reisgenoot naar de dokterspost geweest voor een ontstoken oog. De eerste uber ervaringen ook weer meegemaakt. Gelukkig was er niks ernstigs met haar oog! Maar de dokterervaring is heel anders dan in Nederland hoorde ik al. 'S avonds de candy picnic nog bewonderd (tafels met snoep van alle continenten) en erna nog met een Braziliaanse au pair gekletst (degene die bij mij in de regio komt wonen). Ze had zelfs Braziliaans snoep bewaard omdat ik naar de dokterspost was, echt lief! De woensdag waren weer lessen, maar wel wat interessanter (zelfvertrouwen kinderen, effectieve communicatie, bouwen van relaties, stressmanagement en opvoedstijlen en veiligheid in Amerika en acteren hoe het bij ons gaat) + nog leuk gepraat met een meisje uit Oostenrijk :) we waren echt met iets van 10 nationaliteiten in één klas! 'S avonds was ik nog naar de karaokeavond geweest.

Donderdag daarentegen... we kregen eerste hulp en cpr training! En de middag naar New York waren nogal veel indrukken. Zoveel hoge gebouwen. Times Square vond ik wel tof! Zoveel billboards en lichten. En heel gezellig, want we gingen met 5 meiden op pad :). Maar als je iets wilt dat meer dichterbij is, kun je ook naar Piccadilly Circus gaan in Londen ;). Dat was een goede afsluiting van de trainingschool, maar wel jammer dat we hun de laatste dagen pas zagen en dan alweer "afscheid" moeten nemen.

En dan het moment dat je je hostfamilie gaat ontmoeten...! Maar dat ervaar ik morgen pas :) maar de planning voor de komende dagen is al geweldig!
Sneakpreview: IK GA NAAR DE US OPENNN.

See u soooonn