Week 10

4 november 2019 - Rosemont, Illinois, Verenigde Staten

Deze week had ik reisideeën opgezocht, een Facebook post geplaatst in de hoop om mensen te ontmoeten die ook graag willen reizen, koffie gedronken met een andere au pair, maar niet zo zeer iets spectaculairs dat anders is dan anders. Totdat het donderdag, 31 oktober, werd. Dingdingding. Ja dat is Halloween. En het regende😭 maar dat mag de pret niet bederven. Het was die dag alsnog +- 20 graden en uiteindelijk had het amper geregend, jeuh. Bryce had op school een Halloween Parade. Normaal gesproken is het met zingen en dansen, nu was het alleen het podium oplopen, je kostuum showen en weer aflopen. Het was wel schattig, want hij zocht in het publiek of hij een bekende zag. En omg er waren zeker 4 blackpanters. Ik was heel blij dat Bryce zijn masker niet droeg, want de eerste blackpanter die ik zag, daarvan dacht ik dat dat Bryce was. Dus ik foto's maken, maar ik zag niet een klasgenoot van hem waarvan ik wist dat hij bij hem in de klas zat. En later kwam Bryce en omg ik voelde me zo stom. Lang verhaal kort, ik heb Bryce verward met een ander kind :').
En of het nog niet erger kon. Ik inpakken voor Chicago. Daar is een klein beetje sneeuw dus ik ook mijn nieuwe skibroekdinges die sneeuwbestendig moet zijn ingepakt. Daar wilde ik het prijskaartje van aftrekken, want ik was te lui om een schaar te halen, trek ik de rits van de broekzak kapot🙄 duurde het uiteindelijk 10x langer.
Later nog naar Keira's school geweest, maar dat was ook alleen de outfit showen. Ik bedoel, als ouder ga ik ervanuit dat je weet wat je kind draagt, maar voor de gedachte dat je ze moraal ondersteunt en dat ze blij zijn met je aanwezigheid, daar doe ik het dan maar voor. Jammer van het niet dansen en zingen, want voor zoiets kun je veel creatiever zijn dan alleen maar je outfit showen... En wat ik gek vond is dat ik bij Keira zo naar binnen kon. Bij Bryce moest ik een papiertje meenemen, want maar 1 ouder mocht komen i.v.m. de drukte in de gymzaal. Er waren wel politiemannen, want alles is hier nogal beveiligd vanwege de schietpartijen in de school...
Ik schreef dit alles na het kapot maken van mijn van broek, dus sorry als de frustratie leesbaar is... :')

Maar ik vond Halloween echt leuk! Iedereen loopt door de straten om snoep op te halen of uit te delen en als je geluk had, had je de gratis spookhuiservaring. En in de avond nog drankjes gedaan bij ouders en jaaa ik had funn!!!

En toen was het vrijdag en moest ik vroeg opstaan... want ik ging naar Chicago!!! Super lief, mijn hostdad bracht me weg. Ik heb al veel gereisd, maar volgens mij was dit mijn eerste keer helemaal alleen. Maar ik heb het overleefd, jeuh. Gentiana kwam me ophalen en ik kon bij haar gastgezin verblijven. Ik had haar ontmoet op de trainingschool en ondanks dat we niet veel praatten, was er wel een klik. Nicola had ik via haar ontmoet en zij was ook mee :) De huizen in Chicago, of nou ja, waar hun wonen, zijn meer losstaande huizen (ik kan het ook best mansions noemen). Ik snap waarom ze een auto hebben. Ze hadden me de buurt laten zien en in de avond gingen we naar Chicago. De indrukken waren minder in vergelijking met wat ik had bij New York, maar alsnog was het wel leuk! Het klinkt verwend, maar in vergelijking met NY zijn de hoge gebouwen niet perse spectaculairder. In het begin natuurlijk wel, maar het is gek, het went namelijk best snel dat je dat om je heen hebt. Soms vind ik het echt te gek en besef ik hoe lucky ik ben en de andere keer geloof ik die hoge gebouwen wel. Maar hier, Chicago, is wel een rivier door de stad, dat is wel leuk. Deep dish pizza (soort taart / quiche pizza).
Omg. Zo. Veel. Eten.
Verder 2x gehaast / gerend voor de trein, maar ook die hadden we uiteindelijk gered.

Zaterdag hadden we veel rondgelopen. De Bean en Navy Pier gezien en we waren naar Bub City geweest dat in country style is. Dat was een gezellige sfeer en omg erer ontzettend veel eten :'). In de avond waren we naar Second City geweest. Daar hebben ze ontzettend veel improvisatie shows en wij waren naar een soort cluedo achtig iets geweest. 1 persoon uit het publiek trok de detective en er werd een thema gekozen. Het werd op de maan en daar omheen gingen ze (6 personen) een moord bedenken en uiteindelijk een moordenaar aanwijzen met zijn motief. Knap hoe ze op elkaar ingespeeld waren en hoe goed het verhaal eigenlijk was + het was niet eens zo duur (14 dollar; +- 12/13 euro).

Op zondag dubbel zolang gedaan over de trein. Heerlijk dat ze ook vertellen waarom we still staan #not. Verder de cliche foto bij de Chicago sign genomen, naar John Hancock center geweest waar je op de 95e verdieping een geweldig uitzicht had en het begin van route 66 gespot, kind off. Het is te gek dat ik zulke kansen heb om de wereld te ontdekken, maar ik ben me wel meer bewust van het feit dat het vooral leuk is door de personen met wie ik ga. Want je leert weer over nieuwe verhalen en inzichten in iemands leven + je kan momenten, als een geweldig uitzicht, met iemand delen. En dat delen vind ik heel tof, ook al zou ik die persoon erna niet meer zien, zolang het op dat moment maar betekenisvol was. En als au pairs heb je in ieder geval iets gemeen.

En maandag was weer 'hels' met het vroeg opstaan en amper slapen en erna werken😅 maar Gentiana stond eerder op om mij weg te brengen. Dan was ik misschien dik te vroeg, maar dat maakt niet uit. Uiteindelijk was het verkeer rampzalig toen we er bijna waren. Amerikanen zijn in dat opzicht niet altijd slim (en af en toe vet associaal). Ik hoopte enorm dat Gentiana op tijd terug was voor werk... Vond en vind dat zo lief van haar! En zij heeft oudere hostkids en in de trein op zondag gingen ze videobellen. Dat is eigenlijk ook wel leuk en cute, haha.
Op het vliegveld ben ik normaal gewend om mijn schoenen uit te trekken en dan door de poortjes te gaan. Nu hoefde dat niet, maar moest ik wel met 2 andere in een lijn lopen en dan ging een hond, denk ik, kijken of je drugs ofzo bij je had. Staat 4 is afgevinkt✔

1. Miranda:
    4 november 2019
    Hoi Dara,
    Fijn te lezen dat het goed met je gaat en dat je zoveel nieuwe ervaringen opdoet.
    Geen The Horror Zone voor jou dit jaar in Nederland maar uitgebreid Halloween in Amerika. Leuk hoor!
    Heel veel groetjes uit Best
    Miranda
  2. Isabela:
    4 november 2019
    Oeh chicaco Sounds like funnnn!!
  3. Dara:
    5 november 2019
    Jaaaa ik ben benieuwd naar de Horrorzone dit jaar, maar de Halloween ervaring hier was zeker een goede troost!.
    Groetjes terug!