Week 21

20 januari 2020 - Weehawken, New Jersey, Verenigde Staten

Alweer 5 maanden bij mijn hostfamilie! De  tijd vliegt. Maandag eindelijk mijn pakket uit Nederland gekregen van thuis. Stroopwafels, speculaas, pepernoten, vlokken, marsepein en nog andere handige dingen. De kindere vonden het eten heerlijk. Mijn jongste hostkid vond ganzenbord heel leuk. Maar dat snap ik ook als je mij inmaakt 7x achter elkaar... Verder kijk ik met ze The Good Place en Once Upon A time en was doordeweeks 'the usual'.

In het weekend vrijdagavond naar vrienden van mijn hostfamilie geweest en erna een weekend weg geweest met een andere Nederlandse au pair :). De plekken waar we in eerste instantie heen wilden gaan, waren verdubbeld met kosten van een vliegticket, dus kozen we een goedkoper vliegveld. Zo zijn we naar Charlotte in Noord-Carolina en Atlanta in Georgia geweest. Charlotte vond en vind ik geen aanrader... Maar er was een national cheerleading competition waar we naar binnen waren gelopen en waar we naar cheerleaden hadden gekeken. Dat was eigenlijk wel het hoogtepunt van Charlotte.

In Atlanta waren wel meer opties, maar via via hadden we een paar mensen leren kennen die hier studeren en in grotten op ontdekking gaan in hun vrije tijd. Zodoende waren wij met hun meegeweest en hadden we ons de hele dag vermaakt. Dokter Martens verpest... want ja hier had ik geen rekening meegehouden... Dus hopelijk valt het uiteindelijk mee. Ook weer extra staten kunnen toevoegen. Ze waren over de grens naar Alabama gereden. Niet dat het dan echt telt... Maar voor het idee. En we waren wezen eten in Tennessee. Ze waren super aardig. Hadden carpoolkaraoke gedaan en waren avontuurlijk geweest + nog een deel van het campusleven (hoge school / universiteit) ervaren. Wat gelukkig ook heel de avond vulde, want toen konden we van daaruit direct naar het vliegveld. Ik ben wel moe... want zaterdag hadden we een nachtbus en zondag hadden we maar 5 uur geslapen... Oh en ik ben in Walmart geweest😎. Mijn god wat gigantisch, maar wel een leuke ervaring!

Verder wil ik even delen dat mijn leven hier misschien wel 'geweldig' lijkt, maar dat valt wel mee. Ja alle reisopties en ervaringen zijn echt te gek, maar na een tijdje wordt New York ook gewoon een plek op de wereld. Ik denk dat ik het als toerist leuker had gevonden... Maar door de 'gewenning' waardeer ik wel meer wat ik in Nederland heb en daar mis voor 2 jaar. Dus ik heb nu een beetje een haatliefdes relatie met New York. Maar het feit dat ik er zo heen kan gaan blijft wel vet. Ook was ik heel erg bezig met het feit en wat na dit? Maar dat laat ik nu (meer) los, anders word ik maar depressief van. Dit is ook een baan, ik zie erna wel of denk er later wel over na hoe nu verder. Nu wordt het alleen kijken hoe ik mijn vrije tijd ga invullen (als ds kinderen op school zijn). Tja ik weet het, luxeproblemen...

Het is een leerzame ervaring, dat zeker.