Week 8

21 oktober 2019 - Weehawken, New Jersey, Verenigde Staten

Maandag was het Columbus Day en waren de kinderen vrij. Met de kiddos en de opa en oma naar Coney Island geweest. Dit keer het strand en het aquarium bezocht, dus alleen Luna Park nog afstrepen. Het was krap, want Keira moest dansen om 17:15, maar we hadden het gered :D

Dinsdag was een hele goede ochtend met de kinderen. Bryce was al eerder wakker en had zichzelf aangekleed en zijn bed gemaakt. Hij opende de deur om naar de derde verdieping te gaan en zei dat hij al wakker was en zich al had aangekleed, dus dat ik wel al naar beneden kon als ik klaar was😂. We hadden die ochtend eerder tijd te veel dan te weinig, want het klieren ging bijna fout :'). Saved by the time. In de middag mee boodschappen wezen doen. Nu vind ik Nederland niet perse heel duur meer. Zondag wilde we eventueel naar de film in NY en dat varieerde van 15 tot zeket 25 dollar voor een kaartje. Geen idee of dat alleen in NY is, maar daar kom ik nog wel achter. Woensdag had ik nog met 2 ouders koffie gedronken en verder 2 relaxte dagen gehad.

Keira was heel erg meelevend toen ik donderdag niet ging tennissen, not, want ja dan kon ik toch mee naar het park / de speeltuin. Als we Bryce hebben afgezet bij de schoolbus, kan Keira nog 20 minuten in het park spelen met een paar andere kinderen. De ouders van de koffie waren ouders van die kinderen. Op donderdag ben ik ook met de opa en oma naar een shoppingmall geweest. Hier zijn best veel overdekte winkelcentrums in de buurt. In de middag met de kinderen naar het park geweest, met moeite. Keira wilde afspreken met Sophie, alleen met zijn tweeën. Toen barste ze thuis in tranen uit, maar toen had ze het over een schoolissue. Bryce was uiteindelijk ook nog aan het huilen omdat we tijd aan het verspillen waren (want ja eerst huiswerk en park is tijdverspilling), maar eenmaal daar waren ze het zo weer vergeten. 'S avonds nog heel fijn getennist.

Toen ik de kinderen vrijdag op ging halen van school stopte een auto om te zeggen dat hij mijn Dr. Martens (thanks paps en mams) zo geweldig vindt en elke keer als hij die ziet, hij ze ook wilt. Ja ik ben hem vaker tegengekomen tijdens het ophalen van de kiddos en dat wilde ik even delen. In de middag was ik met Keira en Sophie naar een kringloopwinkel en de dollar tree geweest. Bryce was met zijn opa en oma en Keira kon nu dus echt even die alleen tijd met Sophie hebben. Nog meer halloween spullen gekocht, want toen ze erachter kwamen dat de spullen bij de dollar tree 1 dollar waren, gingen ze los.. Daarvoor had ik nog met Alyson, een Braziliaanse au pair, eindelijk gemeet. +- 6 mile heen gefietst en erna dus ook weer terug. Vogel maar uit of je dat ver vindt of niet :p. ZIJ HAD 14 PAAR SCHOENEN MEEGENOMEN LIKE HOE DAN?! Ik had er 4, met slippers inbegrepen en 1 paar aan meegenomen en een 5e was niet echt een optie, maar goed, I don't judge. Veel gekletst en het was gezellig! En in de avond Picasso uitgehangen. Nooit gedacht dat iemand mij zo kon laten voelen. Het heet wine & paint en je neemt je eigen drinken mee en stap voor stap maak je een schilderij, best leuk eigenlijk.

In het weekend veel tijd met de kiddos en opa en oma besteed. De voortuin meer halloween ready gemaakt (omg ik heb 30 dollar ofzo besteed...) en zaterdagavond naar Pilsner Biergarten (denk aan Duitsland) ofzo geweest (al 3x geweest in mijn tijd hier :')) en in de avond een film gekeken. Zondag wilde we naar een kasteel, maar was nogal een gedoe met uitvogelen hoe en de bios werd de bibliotheek en een overdekt winkelcentrum in NY. Ik was samen met 2 Nederlandse au pairs en in de avond was ik weer met mijn hostkiddos. Ik vind het wel lief dat ze blij zijn als ik terug ben en niet wegga :) lieve kinderen, meestal.

En ohja een update, mijn Spaans staat op een heeeel laag vuurtje, maar wie weet komt dat weer als er straks allemaal sneeuw is en ik niet echt weg kan / wil...

Jax, de hond, heeft de hele week bij mij geslapen en is goed in het midden van het bed claimen, dus ik ga die nu opeisen en lekker slapen. Heb een goede week allemaal :).

1. Hannie:
    21 oktober 2019
    ik kijk elke week weer naar uit naar je verhaal,Dara.
    heb het idee dat je al redelijk goed bent ingeburgerd.
    leuk dat Jax bij jou mag slapen, ben je tenminste niet zo alleen 😘
  2. Dara:
    21 oktober 2019
    Aaahh dat is lief! Blij dat de berichten bevallen!

En als je op een foto ziet dat het tijd wordt voor de kapper, laat het me weten...